Beyond Zork: The Coconut of Quendor - Klasyka interaktywnej fikcji
Beyond Zork: The Coconut of Quendor to gra komputerowa z gatunku interaktywnej fikcji, stworzona przez Briana Moriarty'ego i wydana w 1987 roku. Jest to jedno z ostatnich dzieł w serii Zork, które wprowadza nowatorskie elementy, takie jak mapa na ekranie, statystyki postaci oraz elementy walki RPG. Gra oferuje graczom doświadczenie, które wykracza poza tradycyjne rozwiązywanie zagadek tekstowych, co czyni ją wyjątkową w swoim gatunku.
W grze gracze eksplorują Południowe Ziemie Quendor, gdzie na początku nie mają jasno określonego celu. Wkrótce jednak zostaje im powierzona misja przez Implementorów, boskich stworzeń inspirowanych projektantami gier Infocom. Celem jest odzyskanie Kokosa Quendor, potężnego artefaktu, który wpadł w ręce przerażającego potwora, Ur-grue. Gracze muszą stawić czoła wyzwaniu, aby ocalić świat przed nieuchronnymi konsekwencjami.